De leukste outdoor-spellen voor kinderen

Geplaatst op

Houden jouw kinderen van buitenspelen? Dan gaan ze deze spellen geweldig vinden! En als jouw kinderen nog geen fan zijn van buitenspelen, dan houden ze er na het spelen van deze te gekke spelletjes wel van!  Poelweb.nl, aanbieder van outdoor kleding, deelt met jouw de top vijf leukste outdoor-spellen!

1. Stormbaan in de achtertuin
    Stel een stormbaan op met dingen die je in en rondom het huis vindt. Zorg dat ze ergens overheen moeten springen of juist drie keer touwtje moet springen. Is het warm? Gebruik ook jullie opblaaszwembad als deel van het parcours. Zorg dat je het parcours aanpast aan de vaardigheden en leeftijd van jouw kind. Wil je het echt leuk maken? Laat dan de hele familie meedoen als een soort competitie. Succes gegarandeerd.
  2. Mega memory spelen
    Eenvoudig, maar altijd een succes. Teken samen met jouw kinderen plaatjes op A3 papieren en draai ze vervolgens om. Zorg er uiteraard wel even voor dat de twee afbeeldingen min of meer gelijk zijn, anders wordt het raden moeilijk! Neem in ieder geval 10 grote A3 papieren hiervoor.
  3. Bowlen met flessen
    Gebruik oude flessen en verf ze als echte bowlingkegels. Want waarom zou je iets weggooien als je er nog zoveel plezier van kunt hebben? Als je met neon verf werkt kun je het zelfs ’s avonds nog spelen tijdens een gezellige barbecue in de tuin. Als de flessen te makkelijk omvallen, kun je ze vullen met een klein beetje water.
  4. Waterballon piñata
    De enige voorbereiding die je hiervoor hoeft te doen is het ophangen van de ballonnen. Gebruik een stok, zet een timer en zie wie de meeste waterballonnen kan breken. Een perfect spel voor verkoeling tijdens warme dagen!